یاقوت کویر

یاقوت کویر

برترین و قویترین وب روستای تاریخی سریزد

آب و هوای سریزد

آب وهــــوای سریزد:

به طور کلی روستای سریزد در حیطه قلمرو مناطق خشک قرار دارد در تقسیم بندی اقلیمی در سیستم دومارتن که بر اساس مقادیر عددی شاخص انجام می گیرد،سریزد در اشکوب خشک بیابانی واقع شده و در طبقه بندی آمبرژه که یک سیستم زیست اقلیمی است، سریزد در اقلیم خشک و در قسمت اقلیم خشک و سرد طبقه بندی شده است. در طبقه بندی کوپن که اقلیم به صورت مجموعه ای از اقالیم اصلی و زیراقلیم ها مشخص شده اند، سریزد در زمره اقالیم B.wk که دمای سالانه آنها از 18 درجه کمتر می باشد،قرار گرفته است و سرانجام در پهنه طبقه بندی ایران که توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گردیده است سریزد در گروه اقلیم 4-5 واقع است که دارای زمستانهای نسبتا سرد و تابستانهای نسبتا گرم و خشک است.

شاخصه های اقلیمی :

دما:

میانگین روزانه دما برای تمام سال بر اساس آمار ایستگاه هواشناسی یزد 18.8 درجه سانتی گراد اعلام گردیده است.

منطقه سریزد را میتوان از نظر رژیم های حرارتی در تیپ مناطق کویری و بیابانی دانست که در آن قریب 6 ماه از سال گرم، قریب 3 ماه معتدل و قریب 3 ماه از سال سرد محسوب می شود.

بارندگی:

میزان بارندگی روستای سریزد تقریبا 20 درصد بیش از مرکز استان و درجه حرارت آن به طور متوسط 3 درجه سانتی گراد خنک تر از آن می باشد.دوره بارندگی از ماه مهر لغایت خرداد ماه سال دیگرمی باشد.درتابستان بارندگی وجود ندارد و 80 درصد بارندگی در ماههای بهمن و فروردین صورت می گیرد. در این منطقه از طوفان های شن که مختص مناطق کویری است، تقریبا اثری نیست و باد های آن عاری از گرد و غبار غلیظ می باشد.

رطوبت:

مقدار رطوبت نسبی در مقاطع زمانی مختلف،متغیر است. براساس محاسبات،میانگین رطوبت نسبی در منطقه 4 در صد اعلام گردیده که بسیار خشک می باشد زیرا رطوبت نسبی کمتر از 10 درصد شرایط کاملا بیابانی و خشک را می رساند ونمی تواند مانع تابش اشعه های ماوراءبنفش و مادون قرمز خورشید شود بنابر این برای ساکنین منطقه خطرناک تلقی می شود.

بــــــاد:

جهت وزش باد در منطقه سریزد در شش ماه اول سال یعنی بهار و تابستان ، شمال غربی و در چهار ماه دیگرآبان تا بهمن ماه مقابل آن و به دیگر سخن جنوب شرقی است.در ماههای گذار یعنی اسفند و مهر ماه باد غالبا از سمت غرب می وزد .

در مجموع باد اصلی عمدتا شمال غربی است که بخصوص از اواسط بهار تا اوایل پاییز بالاترین میزان وزش باد در منطقه می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لینک های مفید

آرشیو مطالب

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 46417
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



تماس با ما پرینت Click here to make Webloger your default homepage!

تبادل لینک
داستان روزانه
  • قیمت ماشین
  • سخیف